تفاوت چند میلیاردی پاداش مدال طلای ساروی با سلیمی!-راهبرد معاصر

تفاوت چند میلیاردی پاداش مدال طلای ساروی با سلیمی!

مدال آوران ایران در المپیک به خصوص آنها که طلا گرفته‌اند جوایز نقدی قابل توجهی دریافت می‌کنند.
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۶ - ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 August 18
کد خبر: ۲۵۴۸۱۹

به گزارش راهبرد معاصر؛ اوایل هفته گذشته بود که مسابقات المپیک تابستانی پاریس 2024 با قهرمانی کاروان آمریکا، نایب قهرمانی چین و مقام سومی ژاپن به پایان رسید. آمریکا و چین در تعداد مدال طلا برابر بودند اما نقره‌های آمریکا بسیار بیشتر بود و به همین دلیل آمریکایی‌ها قهرمان المپیک شدند.

کاروان ایران هم عملکردی بهتر از پیش‌بینی‌ها داشت. ایران با 3 طلا، 6 نقره و 3 برنز و مجموع 12 مدال در رده 21 جدول مدالی المپیک 2024 قرار گرفت. همه مدال‌های ایران در رشته‌های کشتی فرنگی و آزاد و تکواندو به دست آمد.

پیش از اعزام کاروان ایران به المپیک سازمان‌های مربوط مثل کمیته ملی المپیک، وزارت ورزش و فدراسیون‌های رشته‌های المپیکی جوایزی برای مدال آوران تعیین کرده بودند. از آنجا که کسب مدال در المپیک کار بسیار سختی است جوایز در نظر گرفته شده هم بسیار باارزش است. حالا نگاهی به جوایز از قبل تعیین شده برای رشته‌هایی که مدال آوردند بیندازیم.

کمیته ملی المپیک؛ طلا 10 میلیارد تومان 

کمیته ملی المپیک؛ نقره 4 میلیارد تومان 

کمیته ملی المپیک؛ برنز 2 میلیارد تومان 

وزارت ورزش؛ طلا 8 میلیارد تومان 

وزارت ورزش؛ نقره 4 میلیارد تومان 

وزارت ورزش؛ برنز 4 میلیارد تومان 

فدراسیون کشتی؛ طلا 5 میلیارد تومان به اضافه یک میلیارد و 200 میلیون تومان (ماهانه 100 میلیون)

فدراسیون کشتی؛ نقره 1 میلیارد تومان به اضافه 360 میلیون تومان (ماهانه 30 میلیون)

فدراسیون کشتی؛ برنز 500 میلیون تومان به اضافه 180 میلیون (ماهانه 15 میلیون) 

فدراسیون تکواندو طلا یک میلیارد تومان

فدراسیون تکواندو نقره 600 میلیون تومان

فدراسیون تکواندو برنز 500 میلیون تومان

با احتساب این جوایز می‌شود متوجه شد که حداقل جوایز نقدی هر کدام از مدال‌آوران ایران در المپیک 2024 چقدر می‌شود. این  حداقل میزان جوایز آنهاست چرا که برخی نهادها و مقامات رده بالای کشور هم برای مدال آوران جوایزی در نظر گرفته‌اند.

بیشترین میزان جایزه به دو طلاییِ کشتی فرنگی می‌رسد. محمد هادی ساروی و سعید اسماعیلی هر کدام‌شان 24 میلیارد و 200 میلیون تومان دریافت می‌کنند. بعد از آنها آرین سلیمی که در تکواندو طلا گرفته است 19 میلیارد تومان جایزه می‌گیرد.

به دلیل ارزش فوق‌العاده‌ای که مدال طلا دارد جایزه بقیه مدال‌آوران که نقره و برنز گرفته‌اند تقریبا نصف یا کمتر از جایزه طلایی‌هاست. اما باز هم خوب و ارزشمند به نظر می‌رسد. علیرضا مهمدی، حسن یزدانی، امیرحسین زارع و رحمان عموزاد که نقره گرفتند هر کدام 9 میلیارد و 360 میلیون تومان جایزه خواهند گرفت.

به مهران برخورداری و ناهید کیانی نقره‌ای‌های تکواندو 8 میلیارد و 600 میلیون تومان جایزه تعلق گرفته است. امیر علی آذرپیرا و امین میرزازاده که در کشتی برنز گرفتند هر کدام 6 میلیارد و 680 میلیون تومان جایزه می‌گیرند و پایین‌ترین جایزه هم 6 میلیارد و 500 میلیون تومان است که به مبینا نعمت‌زاده که برنز تکواندو را گرفت می‌رسد.

همان طور که بالاتر هم خواندید این حداقل جایزه نقدی مدال آوران المپیکی است. جوایز دیگری هم برای آنها در نظر گرفته شده است./خبرآنلاین

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده